Allting på en gång, det gör en förvirrad. På riktigt.

mitt huvud är tomt.
men ändå fyllt med så mycket tankar.
jag vet varken in eller ut just nu.
allting snurrar med det är ändå så klart.

jag vill sova, men lägger jag mig i sängen lär jag inte somna.
jag vill gråta, men det kommer inte fram några tårar.
jag vill ha svar på frågor som ständigt snurrar i mitt huvud, men jag vågar inte.
jag vill må bra, men jag är rädd att jag inte kan.

jag smsar med 15 åringen, för det är jag som är 16 åringen.
vi tänker så otroligt lika, varför har vi inte hittat varann tidigare ?
då hade vi kanske inte beslutat domdär besluten som vi faktiskt redan beslutat.
hade vi sett världen på ett annorlunda sätt ?
vi hade ju haft varann, att kunna sms eller ringa till.

men det var för några dagar sen 15 åringen vågade ta kontakt med mig.
jag hade tänkte skriva till henne hela tiden,
men jag är feg,
så jag gjorde det aldrig.
jag bara kommenterade hennes blogg,
som vilken person som helst.
men jag kände igen mig i det hon skrev,
så jävla tydligt.
men sen kommentera hon ett utav mina långa inlägg,
och jag blev glad.
på riktigt.

hon gjorde min dag,
hon gjorde min vecka.
hon gjorde min månad.
hon gjorde mitt år.

Tack för att du kommenterade den dagen,
Du Är Guld Värd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0