The words are strong, and no one said it was easy.

jag tror på
änglar
älvor
och
himlen.

vad som händer efter döden,
det är en fråga jag tänker på ständigt.
kommer man till himlen ?
ligger man i jorden och blir uppäten av maskar ?
vad händer efter döden ?

blir det olika för alla människor ?
den som vart kriminell,
hamnar den i himlen för att han ska få det bättre då än nu ?
den som var ett änglabarn,
hamnar den i jorden bland maskarna ?

ingen vet,
och vi kan inte fråga någon som redan dött.
för att få reda på svaret,
så får vi helt enkelt dö själv.

jag vill dö.
men jag är för feg för att ta det steget.
jag vill inte ha ont,
men jag vill till något bättre.
jag vill slippa detta helvetet som jag lever i nu,
men jag vågar inte ta detdär steget.

jag har funderat på det.
i över ett år,
jag sitter fortfarande kvar här.

kanske är det rakbladen som håller mig vid liv.
jag gör det inte ofta,
jag gör det inte mycket,
jag har inte gjort det på ett tag.
för han vill att jag ska må bra.
han vill att jag ska va lycklig.
han gör sitt bästa.
jag gör mitt bästa.
för att försöka.

kanske ska jag ?
kanske ska jag leva ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0