Lever. Överlever. Eller nåt ?

Det var länge sen jag skrev här. Väldigt länge sen. Och vad har hänt sen sist? Mår jag bättre eller sämre nu? Vad gör jag nu? Ja jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Maten går upp och ner och jag är i skolan nästentill varje dag. Men lektionerna är jag inte på. Men det är en annan sak.

Jag borde tänka massa på gymnasiet. Vad vill jag? Vart vill jag gå? Jag vet aktiskt inte. Det är så svårt att veta. Dessutom är inte mina betyg speciellt bra. Så.. Jag vene. Jag vet inte hur jag ska göra. Vill jag gå om nian? Vill jag gå ett 'pausår' som är en blandning mellan gymnasiet och nian, eller vill jag kämpa röven av mig och komma in på ett bra gymnasium, men riskera att köra slut på mig själv igen?
Jag vet inte. Jag har ingen aning.

Jag har hittat kärleken nu förresten. Och det är väl det som förändrats mest. Jag är jätte glad och är jätte lycklig. Fast såklart finns dom där tankarna, älskar han mig? Varför älskar han mig? Tycker han att jag är tjock? Tycker han att jag är äcklig osv.. Det är lite skrämmande faktiskt.

Jag är trött och seg och jag gråter för minsta lilla och funderar på att lägga mig och sova, och det är nog precis det jag tänker göra. Jag orkar inte livetjust nu. Orkar inte verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0